du-ar-fin

Alla inlägg under mars 2011

Av Madeleine - 30 mars 2011 13:59

All min tid, energi och tankeverksamhet går åt till att tänka på mat, kolla blodsocker och planera promenader. Där emellan är jag för hjärndöd för att ta upp sax och tyg eller något annat som kan ge näring åt min kreativa sida.


Jag var inne i vår lilla bokhandel idag för att se om de hade någon spännande bok om hur man syr barnkläder, tyvärr utan resultat. Köpte ett par nike-promenadskor istället, superbra investering!


Nu är det ca: 7 veckor kvar innan den lilla bäbisen kommer och jag längtar sååå mycket!

Av Madeleine - 19 mars 2011 16:12

Idag skall jag och min man bjuda min ena syster och hennes sambo på trerätters. Menyn blir som följer:


Förrätt

Baguett med vitlökssmör

och hallomiost


Varmrätt

Helstekt rostbiff

Hasselbackspotatis

och rödvinssås


Efterrätt

GI-chokladkaka med smak av apelsin

och pistagenötter + vispgrädde och jordgubbar


MUMS MUMS MUMS

Av Madeleine - 18 mars 2011 14:09

Oh my god! Look at this!

  

http://lainestuff.blogspot.com/


Undrar om jag någonsin kommer komma dit i mitt syande? Vissa personer har en kreativitet och ett sätt att hitta tyger som om de vore superhjältar inom området. Avundsjuk är jag! Nu fick jag iaf inspiration att försöka sy ett par barnbyxor idag!

Av Madeleine - 17 mars 2011 17:33

  


Av Madeleine - 17 mars 2011 12:17

Nu äntligen så börjar det ta fart, kreativiteten! Jag köpte en symaskin för några veckor sedan och börjar så smått testa att sy lite. Hittills har det blivit en necessär med innertyg och dragkedja och en barnmössa som var tänkt att bli till vår lilla bäbis som kommer i maj, men jag inser nu att den är alldeles för stor!


Mönstret till mössan har jag modellerat själv utifrån http://kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa.html mössmönster.

    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards